כניסה להורים 

קורס לגננות - בגישת האדלריאנית

קורס לגננות ובעלי גנים פרטיים - סביבת עבודה מנצחת בשיטה האדלריאנית
מאת: אורית רוזנבוים, M.s בפסיכולוגיה חינוכית -יישומית, מרצה בכירה במעון אדלר ומחברת הספר תפקיד חייך
מטרה הקורס
  1. היכרות עם מודל האדם על פי אדלר וכלים יישומיים בעבודת הגננת עם הצוות החינוכי, הילדים וההורים.
  2.  התפתחות הילד והגורמים המשפיעים על עיצוב אישיות האדם על פי הגישהאדלריאנית.
  3. זיהוי התנהגויות מפריעות של ילדים ומתן מענה מותאם בגן הילדים.
  4. עידוד – דרך חינוך המאפשרת בנייתו של דימוי עצמי חיובי, תוך שיתוף פעולה וראיית האחר. מטרת ההשתלמות לעודד את הגננות, אשר תוכלנה, בתהליך מקביל, לעודד את הילדים והצוות.

פרטים כלליים
  • הקורס יתקיים בקבוצה, המונה עד 20 גננות.
  • אופי ההרצאות בקורס, יהיה בן היתר... הרצאות, דיונים, הפעלות, עבודה בקבוצות קטנות ועוד.
  • משך כל מפגש – שלוש שעות אקדמיות (שעתיים וחצי)
  • עלות הקורס
    לחבר עוגנים, 990 ש"ח + מע"מ (1,160 שקלים)
    לאורח חיצוני - 1526 ש"ח + מע"מ ( 1,786 שקלים) 
 
תוכן המפגשים
מפגש 1
היכרות. תיאום ציפיות. המעבר מאוטוקרטיה לדמוקרטיה. מהו חזון הורי? חזון הורי ככלי חינוכי.
מפגשים 2-6  
הגורמים המשפיעים על עיצוב אישיות האדם:
א
– אווירה משפחתית – כיצד נבנית אווירה משפחתית? מהם הגורמים המרכיבים אותה? כיצד נבנית אווירה בגן? כיצד נוכל להניח תשתית מיטבית ליצירת אווירה מכבדת ונעימה?
ד – דרכי חינוך – נבחין בין דרכי חינוך מומלצות (חוקים וגבולות, עידוד, שיתוף, התייעצות, בקשת עזרה ועוד) לדרכי חינוך שאינן מומלצות (עונשים, ביקורת, לחץ ועוד). נתאמן בהקשבה, ונלמד לשלב דרכי חינוך מומלצות בעבודת הגננת.
מ – מערך משפחתי – מהו מיקומו ומהו מקומו של הילד במערך המשפחתי? כיצד משפיעה המערך המשפחי על תפקודו בגן הילדים? ומהו תפקידה של הגננת בהקשר זה?

מפגשים 7-9  
התנהגויות מפריעות של ילדים. מהי התנהגות מפריעה? כיצד מזהים אותה? מדוע יש ילדים המתנהגים יפה בבית, אך אינם מתנהגים יפה בגן? מהו תפקידה של הגננת?
מפגש 10  
סיכום ופרידה.
 
רשימה בבליוגרפית:
אדלר, א. (1984) אתה וחייך. תל אביב: מכון אדלר
אדלר, א. (2010) הכרת אדם. יזרעאל: הוצאת ספרים אקדמית יזרעאל
אדלר, א. (2008) משמעות חיינו. אור יהודה: הוצאת דביר
גורדון, ת. (1998) הורות יעילה – מדריך מעשי להורים. תל אביב: הוצאת יבנה
דרייקורס, ר. (1994) יסודות הפסיכולוגיה האדלריאנית. תל אביב: מכון אדלר
דרייקורס, ר. סולץ, ו. (1966) ילדים: האתגר. תל אביב: יהושע צ'צ'יק
דרייקורס־פרגוסון, א. (1995) מבוא לתאוריה האדלריאנית. תל אביב: מכון אדלר
להד, מ. קפלנסקי, נ. (2004) ומה עוזר לך? קריית שמונה: משאבים
סרוף, א. קופר, ר. דהארט, ג. (1998) התפתחות הילד, טבעה ומהלכה. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה
רוזנבוים, א. (2016) תפקיד חייך, אבן יהודה: אמציה

נלווה את הקורס בקבוצת פייסבוק, בה תוכלו להתייעץ, לשתף ולהעלות חומרים שונים (סרטונים, מאמרים ועוד).באתר שלי תמצאו מאמרים נוספים:
https://www.horoot.co.il/
אשמח להשיב לשאלותיכם!
אורית, 054-7639191
לפרטים והרשמה לקורס מלאו כאן
את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם
 
דוא"ל:
שם פרטי:
שם הגן:
אתר זה הינו חלק מפורטל גני הילדים  אתר הגננת - חיפוש גן ילדים, פעוטון וצהרון בסביבת מגוריך. כל המידע על גני ילדים, להורים ולגננות .      הוסף למועדפים ושתפ/י את חבריך ב-